YETİŞKİNLERE MASAL ANLATILIR MI?

Herkes gibi benimde hayat şartlarından kaynaklanan veya tamamen kendimden kaynaklanan buhran dönemlerim vardır. Yine zor, yolumu kaybettiğim bir dönemden geçtiğim sırada tanıştım bu kitapla. Bir arkadaşım duymuş kitabın methini. “Masalları sever misin?” kitabın zor zamanlarda başvurulacak bir yardımcı olduğunu söylemişler. Soruyu duyduğumda şaşırdım. Çünkü en son sanırım 12 yaşında Türkçe dersinde öğretmenimizin anlattığı bir Türk masalını duymuştum. Sevip sevmediğimi bile bilmiyordum. “Hadi hemen alalım.” Düşünmedim bile. Bana tutunacak dal lazım.

masal terapi okuyan
Benim gibi zor zamanlar geçiren bir arkadaşımla birlikte üç arkadaş, Masal Terapi isimli bu kitap için hemen internetten üç adet sipariş verdik. Ertesi gün kitaplar elimizdeydi. Şahsen o günden beri elimden düşürmüyorum. Bir çeşit başucu kitabım ve çanta kitabım diyebilirim. Her gün mutlaka bir sefer aralıyorum sayfaları.

Masal Terapi içerisinde 54 adet masal bulunmaktadır. Masalların bir kısmını duymuş olabilirsiniz. Kitabın yazarı Judith Malika Liberman’ın bu masalları bir araya getirme amacı için kitabın arka kısmında şu ifadeler yer almaktadır:

“Sevgili Yolcu! Bu kitap senin için bir pusula olsun diye hayal edildi.
Onu çantanda taşı.
Kendini bir yol ayrımında bulduğunda, kararsızlık yaşadığında, ruhun yolunu kaybettiğinde kitabı çantandan çıkar.
Rasgele bir sayfa aç.
Ve okumaya başla.
Karşına çıkan masal sana yolunu bulmanda yardım edecek.
Seni masallarla bir oyun oynamaya davet ediyorum.
İçindeki yıldız gözlü oyunbaz çocukla yeniden bağ kurmanın vakti geldi.
Bu bir iyileşme oyunudur.
Bırak masallar sana rehberlik etsin, seni iyileştirsin ve dönüştürsün…”

Biraz da yazardan bahsedelim. Yazarımız Judith Malika Liberman bir masal anlatıcısı, eğitmeni ve sanat terapisti olduğunu belirtmiş kitapta. Yazarımız, profesyonel masal anlatıcılığı ve sözlü anlatım eğitimleri almış. Sonra da tutabilene aşk olsun. Uluslararası festivallerde, kitapçılarda, okullarda, üniversitelerde, parklarda masallar anlatmış. Yazarla ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Kitabı okurken kağıt kaleme ihtiyacınız olacaktır. Zira yazar gerçekten de bir çeşit oyun oynatıyor size. Her masalın sonunda verdiği mesaj, yazıya dökmeniz gerekenler ve hayata o mesajı uygulamak amacıyla verilmiş bir alıştırma bulunmaktadır. Bu kadar ipucu yeter. Şahsi görüşüme gelirsek, kitabı önerir miyim? Kesinlikle evet! Hem eğlenceli, hem de cidden kendinize doğru sorular sormanızı sağlıyor. Tabi ki işin sırrı doğru cevapları bulmakta. Eh o da size kalmış. Tavsiye ederim. Farklı bir deneyim. Sevgiler…

İS

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder